Prima pagină > d'ale carnavalului > Două nelămuriri

Două nelămuriri

La muncă fiind, plictiseală mare duminica, mă pun să citesc un piculeţ presa.  Îmi atrage atenţia un super-mega-interviu cu Mircea Lucescu, făcut de nişte jurnalişti ruşi.  O să trec peste faptul că omul, la vârsta şi „înţelepciunea” lui ar trebui să fie muuuult mai modest (el a descoperit tot, a făcut tot, a antrenat tot în fotbal, deci, da, e tata lor) şi mă bag direct în ceea ce mi-a stârnit interesul: accidentul pe care l-avut în ianuarie. Recunoaşte că a fost vina lui, dar – pentru că nu-i aşa, trebuia să existe şi un DAR –  vatmanul tramvaiului ar fi putut să evite accidentul. Mai departe, o dă în filosofii şi psihologii sociale: acest accident de fapt demonstrează caracterul românilor, care vor să dea lecţii, care au ei de demonstrat ceva anume, ascund ei nişte frustrări sociale adânci născute din inegalitatea evidentă dintre bogaţi şi săraci etc şi etc (articolul e acilea, dacă vreţi să îl citiţi). Mai mult, omul încearcă să se scoată cu faptul că nu a mai fost de mult în capitală şi semnele s-au schimbat foarte mult, circulaţia e diferită, bla, bla.

Acuma… în situaţia acestui accident, eu sunt total de partea vatmanului. Da, poate are şi el nişte frustrări (săracul de el nu îşi permite să meargă în Poiană), de acord. Dar, de ce anume este blamat? Adică ăsta, ditamai omul şi antrenorul, a comis o ilegalitate, a tăiat linia continuă şi a încercat să întoarcă într-un loc nepermis. Gata. Aici se termină totul. Restul sunt doar poveşti pentru nepoţi. Sincer, nici eu nu puneam frână. Du-te-n morţii mă-tii de idiot. Dacă mă-ta acasă, profesorii în şcoală, viaţa în general şi hai-hui-ăreala prin toată lumea civilizată nu au ştiut să te înveţe să fii civilizat şi un şofer normal, ia d-aci o lecţie gratis din partea mea (nu chiar gratis, dar na). Ne tot plângem că, uau, ce civilizaţi sunt oamenii dincolo, că respectă ei legile şi alte alea. Când suntem dincolo suntem mieluşei, respectăm, ne comportăm, dar odată ajunşi în ţară… hehehe, pungi aruncate pe geamul maşinii, 200 la oră pe drumuri judeţene, parcări în mijlocul şoselei, că doar ce pana mea, suntem jmecheri. Pentru că până la urmă, Lucescu ăsta e doar un jmecher şi atât. Şi data viitoare o să ştie să se uite după tramvaie, semne de circulaţie, linii continue şi vatmani frustraţi că nu ajung în Poiană.

Pentru partea cu neştiutul semnelor de circulaţie, că nu a mai fost de mult, că s-au schimbat multe… hai sictir. Necunoaşterea legii nu te absolvă de pedeapsa pentru încălcarea lor.

 

Partea a doua.

La muncă fiind, plictiseală mare duminica, colegi puţini, e imposibil să nu auzi ce vorbeşte unul şi altul. Şi dacă mai şi sunt la un birou distanţă de tine… Doi colegi oarecare (amândoi super ok, de treabă), de plictiseală se întind la o vorbuliţă. Nimic deosebit până aici. Doar că vorbuliţa asta este transmisă într-o altă limbă, recte engleză. Na, zic, asta e, mai bag şi eu câte un „cool” sau „funny” sau „fuck” sau mai ştiu eu ce alte cuvinte englezeşti folosesc în dialogurile pe care le am. Dar nu, colegii mei vorbeau doar în engleză. Nici măcar un cuvinţel în strămoşeasca noastră limbă. Să nu fiu înţeles greşit, nu am nimic împotrivă, foarte bine, dar ce nu înţeleg eu e simplu: de ce? Adică, DE CE? Ce vrei să demonstrezi vorbind doar în engleză? Eşti mai cool? Mai funny? Mai „gen”? Mai cum, tati? Poate îmi explică şi mie cineva. Poate nu înţeleg eu, poate mă depăşeşte, poate sunt mai tare de cap, mă prind mai greu… Sunt diverse motive, sunt convins, dar aş vrea să le aflu şi eu. Singurul motiv la care mă pot gândi e acela că nu vrei ca oamenii din jurul tău să ştie ce spui. Ok, dar în această situaţie, toţi de acolo înţelegeau perfect ce vorbeau cei doi. Şi atunci de ce?

Categorii:d'ale carnavalului
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

